Hvad koster SEO? Få svaret her!

SEO & TEKNISK OPTIMERING
- Få nye kunder med optimering af din hjemmeside

Hvad koster SEO?

Kan du selv lave din egen søgemaskineoptimering til din hjemmeside, koster det kun din tid. Men hvis du skal have hjælp til SEO fra andre, så skal du betale for fliden lagt i det. Hos Stevnsdesigneren tilbydes del-løsninger, hvor du betaler et engangsbeløb for et specifikt stykke SEO-arbejde. På den led er der åbnet op for, at du selv kan arbejde med dele af din SEO til din hjemmeside eller sociale profiler/opslag og dermed spare penge.

Få udarbejdet en keyword-liste

Keyword-liste (Søgeordsliste)

Jeg researcher og udarbejder keyword-liste med 1, 2 og 3-ords ordnede søge-strings baseret på 20-200 ord, der passer til hver enkelte produktside, underside, kategori eller emne.

PRIS:

  1. 20 ord til mindre hjemmesider = kr. 1650,- 
  2. 50 ord til mindre hjemmesider = kr. 4125,- 
  3. 100 ord til medium hjemmesider = kr. 8250,-
  4. 200 ord til større hjemmesider = kr. 16000,-

KRAV: Ingen (dog er adgang til GSC en fordel)


LEVERING
: Alle søgeord ordnes i forhold til søgeordsvolume baseret på Google søgemaskine i Danmark og CTR (Click Trough Rate - antallet af klik) til hjemmesiden, hvis CTR findes.
Nye hjemmesider har oftest endnu ikke en CTR-statistik. CTR kan blandt andet ses gennem Google Search Console.


ANVENDELSE
: Benyttes til hjemmeside, men kan også med fordel bruges i artikler, blogs, sociale medier og i princippet i alle tekster til nettet.


OPDATERINGSMULIGHEDER
:
Da internettet indeholder dynamiske hjemmesider og flere kommer til for hver dag, vil den indbyrdes kamp om pladserne i Google og søgeord også ændre sig over tid. Derfor er det en rigtig god idé, at opdatere sin søgeordsliste med jævne mellemrum. Stevnsdesigneren giver lidt rabat ved halvårlig opdatering og ekstra sæson-ords-opdateringer af din keywordlister til faste kunder. Fx op til konfirmation, jul, sort fredag m.fl.

On-page optimering af hjemmeside

OnPage-optimering, sidetitler
OnPage-optimering indbefatter blandt andet formulering af sidetitler, H1-overskrifter og metadescriptions.

Sidetitler er søgbare i Google og skal derfor indeholde nogle af dine vigtigste søgeord.
Metadescription er for dine kunder og fortæller dem kort hvad siden handler om. Her skal vi have markedsføringsbrillerne og lokke kunderne til at klikke på netop dit link i Google.
H1-overskrifter er en del af teksten på hjemmesiden og ses som overskrift. Den skal meget gerne ramme de samme søgeord, som benyttet i sidetitlen. H1-overskrifter er søgbare i Google.

PRIS: Sidetitel, H1-overskrift og metadescription, per side 675,-


KRAV: Færdig keywordliste leveres til Stevnsdesigneren før påbegyndelse af opgave, evt ønsker til fokus på specifikke søgeord.


LEVERING: Stevnsdesigneren leverer sidetitler, H1-overskrifter og tilhørende metadescriptions til hvert enkelte side i et samlet tekstdokument, klar til at du selv kopiere og indsætter på din hjemmeside.


ANVENDELSE: Kan kun anvendes på hjemmeside.


OPDATERINGSMULIGHEDER: Titeldokumentet kan opdateres i forhold til opdateret keywordliste, nye produkter, ydelser eller hvis hjemmesiden har fået spritnye sider. Se også Interne links.

Modtag SERP rapport hver måned

Keyword-rapport (SERP-rapport)

- Effektmåling af benyttet keyword-liste brugt på din hjemmeside

Kampen består i at ligge på første resultatside i Google ved søgning på de vigtigste søgeord. En keyword-rapport tager derfor pulsen på dit SEO-arbejde i Google og viser hvor effektiv dit arbejde med SEO er. Specikt viser keywordrapporten hvilken placering hvert enkelte søgeord aktuelt befinder sig.

PRIS: kr. 20,- pr. ord.


KRAV: Intet.


LEVERING: Leveres som pdf eller tekstdokument per d. 1 i hver måned.


ANVENDELSE: Benyttes i forbindelse med søgemaskineoptimering (SEO).


OPDATERINGSMULIGHEDER: Opdateres hvert måned eller kvartal efter ønske. Listen af fulgte søgeord kan naturligvis udviddes med flere ord.

Interne og udgående link strategi

Interne- og Udgående links 
Interne links er de nemmeste links i verdenen og har man en hjemmeside på mere end 15 sider, giver det god mening ikke blot at være servicemindet overfor sine kunder, med links til egne relevante sider, men også at fortælle Google, mere indgående, hvad de forskellige sider handler om ved at linke til dem på relevante søgeord. Interne links giver en bedre placering i Google. Stevnsdesigneren fremsender et oplæg til hvordan interne links kan skrues sammen designmæssigt tilpasset til din hjemmeside. Alle interne links inkluderer linktekster, der er søgeordsoptimeret.
Ligesom at det er vigtigt at have interne links er det også vigtigt, at man selv skaber links fra hjemmesiden og ud. Google ser det som et sundt tegn, der helligere ideologien bag HTML. HTML, som er sproget bag hjemmesider, betyder slet og ret 'Hyper Text Markup Language' og på dansk; 'Links på tekst'. Stevnsdesigneren rådgiver derfor om hvordan man kan bygge relevante udgående links, der er tilpasset jeres branche, samarbejdspartnere, design og hjemmeside. 

PRIS: Varieret pris, rabat ved tilkøb af flere SEO-ydelser.
KRAV: Intet
LEVERING: Leveres i færdigt dokument med linktekst og selve linket.
ANVENDELSE: På egen hjemmeside
OPDATERINGSMULIGHEDER: På sigt; opdatering af søgeords-link-tekster i forhold til ændring af produkt- og servicesider. Samt opdatering ved nye sider, så der skabes en ligelig balance af interne links.

360 graders tilstandsrapport

SEO-tilstandsrapport
Bestil en rapport, der tager pulsen på din hjemmeside. Stevnsdesigneren analyserer din hjemmeside for fejl og mangler og følger trop med forslag til udbedring eller optimering indenfor kategorierne:

  • Arkitektur
  • Design
  • Tekst
  • Teknik
  • SEO

Med tilstandsrapporten i hånden, kan du nemt optimere din hjemmeside. Og ofte vil du i din statistik, ret hurtigt kunne se, at dine rettelser giver positive resultater.

Få optimeret hjemmesidens hastighed

Billedkomprimering (hastighedsopt.)
Oplever du, at din hjemmeside står og hænger eller bare generelt er langsom, så skyldes det ofte billedernes filstørrelse, som fylder for meget. Det kan man heldigvis gøre noget ved!

Det får du, når Stevnsdesigneren superkomprimerer dit billedmateriale til hjemmesiden


  • Hastighedsevaluering før og efter
  • Komprimeret billeder leveret i dropbox, box, google drive
  • Liste over billedmateriale, der er komprimeret
  • Forslag til filnavne til hvert enkelte billede der er SEOet (kræver kw-liste)
  • Forslag til alt-tags til hvert enkelte billede (kræver kw-liste)
  • Angivelse af total vundet kb
  • Testresultat af hjemmesiden før og efter

Kw-liste er en liste af vigtige søgeord. Se afsnittet om keywordliste ovenover.

Se mere om hastighedsoptimering af hjemmesider.

Kniber det med besøgende til din hjemmeside?

Sådan funker SEO
Disciplinerne inden for SEO er vanskelige at forklare på blot et par sætninger. Men hvis man vender bunden i vejret på arbejdsopgaverne inden for SEO, og starter der hvor man sidder med sin keywordrapport og sin hjemmesidestatistik, vil man meget nemmere kunne se og forstå hele processen. 

VI SLUTTER AF MED KEYWORDRAPPORT

Vores keywordrapport er en effektmåling af vores arbejde med SEO. I den kan vi se om vores SEO går fremad eller tilbage. 
Måske erfarer vi, at rangering af søgeord ikke ligger som forventet.
Og måske kan vi også se, at næsten ingen har været inde og se vores superduper nye serie af plaider fra Island på vores hjemmeside. Det må vi straks gøre noget ved. Vi må simpelthen finde ud af hvorfor.

FREM MED KEYWORDLISTEN

Vi tjekker op på vores keywordliste for at se om den er up-to-date eller om der ord eller vendinger, der mangler at komme med. 

ONPAGE OPTIMERING AF PRODUKTSIDE

Med keywordlisten og SEO-tilstandsrapport i hånden kan vi On-Page optimere siden. Det vil sige, at vi gennemgår alle titler, tekster, billedfilnavne, billedforklaringer mv og ser om vi har brugt alle ord fra vores keywordliste. Vi tjekker også det tekniske, fx om alle veje fører til Rom, eller om der har sneget sig en linkfejl ind et sted. Eller om nogle billeder ved fejl er for tunge og bounce-raten er for høj (= for mange der hopper ind og hurtigt ud igen). Hvis for få ord er brugt fra listen, skal dele af teksten skrives om og er der tekniske fejl at finde, skal de lynhurtigt rettes.

VI SLUTTER IGEN AF MED KEYWORDRAPPORT

Efter en uge eller to beslutter vi os for at tage temperaturen på vores islandske plaider. For rangerer vi bedre på alle de vigtigste søgeord omkring vores produkt efter at vi har opdateret undersiden?

ROI-og webstatistik har også noget at sige. Har vi fx fået flere køb, flere besøgende eller flere tilmeldinger efter, at vi opdaterede undersiden?